Історія зупинкового пункту Південний

Зупинний пункт Південний знаходився від Харкова на відстані 17,4 км. У жовтні 1906 р. комісія, обрана залізничними службовцями 13 серпня 1906 р., планувала пристрій даного зупинкового пункту (платформи) навпроти вулиці 2-ий поздовжньої (вул. Жовтнева), між 3 і 4 кварталом. Передбачувана платформа перебувала від роз’їзду Артемівка (пізніше ст. Комарівка) в 600 сажнів (1 км. 260 м.). Таке рішення було занесено до плану Південного 7 листопада 1907 р.

У 1908 р. Комітетом по влаштуванню і благоустрою селища південний була побудована тепла дерев’яна будівля зупинкового пункту Південний. Тут стали зупинятися приміські та дачні поїзди, що курсовали між Харковом і Мерефою.

Після закінчення будівництва будівлі, комітет вніс в депозити (грошову суму) Управлінню Південних залізниць 3600 руб. Управління Південної залізниці вимагало щорічної сплати на його експлуатацію по 1200 руб.

На своєму засіданні 2 квітня 1909 р. Комітет вирішив підняти питання перед начальником Південної залізниці про прийняття платформи, побудованої засобами Товариства на рахунок доріг, що така знаходиться не в винятковому користуванні селища Південне, а обслуговує і жителів селища Зелений Гай. Клопотання було задоволене.

Будівля, побудована в 1908 р., існувала до 1945 р. і в 1945 р. побудована нова цегляна будівля.

У робочі дні з Південного до Харкова на роботу їхало близько 650 осіб. У своїх особистих справах їхало близько 120 чоловік.

Влітку 1991 р. на остановочном пункті Південний за планом повинні були побудовані високі платформи. 15 жовтня 1991 р. їх будівництво почалося, а 25 травня 1992 р. будівництво високих платформ повністю закінчено.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *